February 11, 2010

sneak peek(s) :D








The past 3 months i've been working on children's books illustration, and today, i received copies of the books already printed! :D hooraaayyyy, can't wait until they're published! :D
There are two books, titled "Wayang Sebelum Tidur" and "Bugi Hiu Suka Senyum", both by the talented Clara Ng

I'm not quite satisfied with the production but oh well, that's just minor details :D This is my first job doing children books illustration and i'm very happy!!! :D
Enjoy the sneak peeks above, and wait for them on your nearest Gramedia bookstore! ^^

18 comments:

  1. Congrats Cecil deary!! Lucu2 bangeeeet... Kapan keluarnya? Koleksi buku anakku pasti nambah niiihh... xx

    ReplyDelete
  2. makasih mbak Liaaa :D kluarnya kayanya sih barengan sama yang lain, ada 7 seri soalnya, ada punya Gina, Ella dan Herlina juga :D blm tau kapan nanti aku kabari yahhh :D

    ReplyDelete
  3. ciiiii.. bagus bangettt!! luvv it... u're so talented :)

    ReplyDelete
  4. Congratulations for this work!
    I didn´t know your blog, and I´m glad for having discovered it, I really like your style.
    These children illustrations are amazing, the combination of colors and textures is really beautiful.
    :-)

    ReplyDelete
  5. gubrak...keren banget cil!! hiks minder nih!! :((

    :)

    ReplyDelete
  6. Wah, gokil lo Cil, two thumbs up!! Kapan release cil? pingin liaaat

    ReplyDelete
  7. horeeeee dah ada Shin di gramed *senang* makasih yaaa:D

    ReplyDelete
  8. eh saya udah liat loh di gramedia, bagus ya

    ReplyDelete
  9. Makasih Tioooo :D eh aku pengen kaos where the wild things are nyaaa....hehehe masi ada gak? :D

    ReplyDelete
  10. that is so awesome! i am so proud of you! baik baik!

    ReplyDelete
  11. thank you cici Mei-mei! *hugs* will save a copy each when you come here to travel around Indonesia :)

    ReplyDelete
  12. Joseph KristiandinataFebruary 23, 2010 at 12:31 AM

    Wah Cecil, sebagai guru yang pernah mengajar Cecil, saya benar2 bangga melihat Cecil bisa menerbitkan buku dengan gambar2 yang sangat bagus. Cecil ini sangat berbakat menggambar ilustrasi yang lucu2 :) SELAMAT ya Cecil. Pasti saya juga akan beli buat koleksi hehe mudah2an tidak terlalu mahal hehehe

    ReplyDelete
  13. Makasih banyak pak Joseph! :D
    hehe harganya 20ribu kalo gak salah pak satu buku ^^

    ReplyDelete
  14. uwow!!! it's AWESOME!!! LOVE IT :)

    ReplyDelete